De Collegezaal

De Collegezaal

In samenwerking met de HM Academy organiseert HotelTech dit jaar weer De Collegezaal. In een sessie van 45 minuten wordt er college gegeven over een actueel en relevant onderwerp.

Houdt deze pagina in de gaten, binnenkort maken we de onderwerpen bekend!

Gastdocenten

Hoe prijspromotie het online aankoopgedrag van consumenten beïnvloedt

Prof. dr. Jean-Pierre van der Rest

Jean-Pierre van der Rest is hoogleraar Bedrijfswetenschappen aan de Universiteit Leiden. In zijn college gaat hij dieper in op hoe prijspromotie het online aankoopgedrag van consumenten beïnvloedt. De visuele kenmerken van de website, maar ook de getallen kunnen psychologische effecten hebben en spelen daarmee een rol in het aankoopgedrag. Aangezien het gros van de aankopen in de hotelwereld via ‘online’ kanalen verloopt, en voor wie via de eigen kanalen de conversie wil verhogen, is dit college van grote waarde. Jean-Pierre maakt door middel van voorbeelden duidelijk wat de ‘do’s & don’ts’ zijn voor je online kanalen.

Bent u zo uniek als u denkt, of denkt u dat u uniek bent?

Ed Renner

Het is vaak lang geleden dat de kernwaarden van een onderneming werden gekozen en beschreven. Hoe gaan we daarmee om? Liggen deze teksten goed opgeborgen in een bureaula, of werkt u er nog iedere dag mee? Zijn uw kernwaarden nog steeds actueel en hoe zet u deze om naar de dag van vandaag? Zorg dat uw technische, tactische en emotionele USP’s actueel zijn, duidelijk zijn en door iedereen in uw onderneming geleefd worden.

Verras en inspireer, ’shortcuts’ werken niet!

Ed brengt u in 45 minuten dichter bij het DNA van uw hotel. Dé kern van uw onderneming. Hoe u de huidige communities kunt inspireren en activeren, zodat u de status ’uniek zijn’ niet alleen communiceert maar ook bent!